niedziela, 1 maja 2016

ENJOY THE JOIE LITETRAX 4 AIR
czyli przebojowy wózek który zachwyca wszechstronnością



Wózki Joie Litetrax 3 a także 4 kołowy miałam okazję poznać w 2014 roku. W czerwcu 2014 testowałam Joie Litetrax 3 który był nowością na polskim rynku. Tak bardzo mi się spodobał, że go kupiłam po testach i od razu pojechał z nami na urlop (mój syn miał wtedy niespełna 2 lata). Później w październiku 2014 testowałam Joie Litetrax 4. Efekty tych testów, czyli sesja w plenerze tutaj – klik. Wózka wtedy nie kupiłam (miałam już joie litetraxa 3), ale miłe wspomnienia pozostały.

Kilka dni temu na polski rynek weszła nowość od Joie – wózek Litetrax 4 Air – dobrze znany i ceniony wózek w wersji z nową ulepszoną tapicerką i pompowanymi kołami. Cieszę się, że i tym razem było mi dane podjąć testy tego wózka (i to jako jedna z 3 pierwszych osób w Polsce - prawdziwy zaszczyt!!!). Rezultaty, pomiary, moje spostrzeżenia poniżej.

Charakterystyka Joie Litetrax 4 Air:

1. RĄCZKA – pojedyncza, uchwyt z pianki, nieregulowana, na wysokości 102 cm od podłoża, fajnie wyprofilowana, bardzo wygodna.
Ocena – 6/7

2. BUDKA – duża, składająca się z kilku paneli, między nimi zamek i dodatkowy (standardowo ukryty) panel który poszerza jeszcze budkę o 15 cm i daje przewiew powietrza (jest to siatka), okienko do obserwacji dziecka jest w pierwszym od rączki panelu i jest także z siatki (zasłaniane, zapinane na rzep).
Ocena – 5/7





3.  SIEDZISKO – oparcie: wysokość 44 cm, szerokość 35 cm, głębokość 25 cm, podnóżek 16 cm, łącznie powierzchnia spania 85cm; pasy 5-punktowe, w pełni rozpinane (łatwo zamontować wkładkę czy śpiworek), podnóżek ma 2 poziomy regulacji, bardzo przyjemna w dotyku tapicerka.
Ocena – 6/7



4.  REGULACJA OPARCIA – oparcie można ustawić w pozycji niemalże pionowej i rozłożyć do spania jednym ruchem pociągając ja „dźwignię”, oparcie ma 4 poziomy regulacji. 
Ocena 6/7





5. PAŁĄK – plastikowy w komplecie z pokrowcem z materiału, zamontowany dość nisko, wypinany obustronnie (ale nie da się odchylić z jednej strony).

Ocena – 5/7

6. KOSZ – duży i głęboki, ładowność wg producenta 4,5 kg, dosyć łatwy dostęp.
Ocena – 6/7

7. KOŁA – przednie skrętne z możliwością blokowania do jazdy na wprost o średnicy 18 cm – tzw. „wiecznie pompowane”, tylne średnicy 25 cm, pompowane, wszystkie łatwo się demontuje, przednie na większych wertepach mają tendencje do „klekotania” – taka uroda, nie ma to wpływu na jakość czy bezpieczeństwo jazdy.
Ocena – 6/7




8. AMORTYZACJA – bardzo dobra, na przednie koła delikatna, na tyle wyraźnie odczuwana podczas jazdy, dodatkowo pracuje stelaż w miejscu składania, wózek jest naprawdę miękki i wg mnie jest to jego absolutną zaletą.
Ocena – 7/7

9. SKŁADANIE – składa się w tzw. kanapkę, tapicerką do zewnątrz; aby wózek złożyć należy odbezpieczyć czerwony pasek zapobiegające samoczynnemu złożeniu a następnie pociągnąć za czarny pasek ukryty w siedzisku; jest blokada, która zapobiega samoistnemu rozłożeniu złożonego wózka (znajduje się ona z boku stelaża), należy ją odchylić w celu rozłożenia wózka, wózek sam stoi po złożeniu (na kołach – powinny być zablokowane), zajmuje niewielkie wymiary po złożeniu.
Ocena – 7/7





10. HAMULEC – hamulec postojowy w kolorze szarym znajduje się między tylnymi kołami, łatwo go wcisnąć i zwolnić.
Ocena – 6/7

11. PROWADZENIE – prowadzi się jedną ręką bez problemu, podbija także bardzo dobrze (przynajmniej mi, a mam wzrost 173cm).
Ocena – 6/7

12. WAGA – waga całego wózka wraz z kołami, pałąkiem i organizerem – 10 kg, przyzwoicie jak na wózek na pompowanych kołach, można nim wozić dzieci do wagi 15kg.
Ocena – 6/7

13. INNE – w komplecie z wózkiem otrzymujemy także folię na deszcz i świetny wpinany przy rączce organizer z dwoma miejscami na kubek, oraz zapinanym na rzep pojemnikiem np. na telefon, klucze czy mniejszy portfel.
Ocena – 6/7



OCENA OGÓLNA6/7


Ocena ogólna jest bardzo bardzo wysoka co niezmiernie mnie cieszy… Mało jest wózków tego typu które mogą się poszczycić taką wszechstronnością, jakością wykonania i jednocześnie niewygórowaną ceną (cena regularna to 1199 zł). Jestem pewna, że wózek znajdzie wielu zwolenników.

Na uwagę i szczególne podkreślenie wg mnie zasługują 3 rzeczy:
- Tapicerka – niezwykle miły materiał – nie potrzeba montować wkładki,
- Składanie – czy mamy coś w koszu czy nie, niezależnie od podnóżka i oparcia wystarczy że pociągniemy za uchwyt (pamiętając o odbezpieczeniu wcześniej czerwonych pasków) i już – hop i gotowe, bez zbędnego przygotowywania,
- Amortyzacja!!! – byłam nią zaskoczona bardzo pozytywnie – pracuje ładnie nawet przy lekkim dziecku.

Wózek na razie jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach kolorystycznych, czyli chromium (to ten który ja miałam) i Denim zest. Kupić go można min. u dystrybutora marki Joie w Polsce – firmy 4KIDS.























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz